Verksamhetschef till privat äldreboende i centrala Stockholm
Publicerat:
Sista ansökningsdatum: 2025-01-07
Verksamhetschef till Brahem – Led ett äldreboende där hög service och gemenskap är i fokus
Är du en modig, nyfiken och pålitlig ledare som brinner för att skapa en unik och personlig upplevelse för våra boende?
Hos oss på Brahem får du möjligheten att leda ett äldreboende med ett hotell-liknande koncept på Östermalm, där vi erbjuder det lilla extra. Vår värdegrund och våra värderingar genomsyrar allt vi gör, och vi söker en verksamhetschef som delar vår vision om att sätta de boendes behov i första hand.
Om oss på Brahem
Brahem är beläget på Brahegatan, bara ett stenkast från Stureplan i Stockholm. Här erbjuder vi ett exklusivt boende där varje detalj är noggrant genomtänkt för att ge våra boende en unik och trivsam upplevelse.
Vår verksamhet är uppbyggd kring Kavat Vårds värdegrund som vilar på tre bärande idéer: modig, nyfiken och pålitlig. Vi gillar att utmana oss själva för att hitta lösningar som gör skillnad för våra boende, vi är nyfikna på våra medarbetare och boendes behov och vi håller vad vi lovar. Allt vi gör ska vara värdeskapande och säkerställa kundnytta.
På Brahem arbetar vi för att skapa en trygg och stimulerande miljö där de boende får känna sig sedda och respekterade. I vår vackra lobby, på takterrassen och i våra gemensamma utrymmen erbjuder vi aktiviteter, sociala tillställningar och en stark gemenskap. Vi säger aldrig nej – om något inte ingår i vårt offentliga uppdrag, erbjuder vi gärna tilläggstjänster för att uppfylla de boendes önskemål.
Om tjänsten
Som verksamhetschef på Brahem kommer du att leda och utveckla verksamheten, med ansvar för både kvalitet, service och personal. Du är ansvarig för att skapa ett klimat där de boendes behov alltid står i första hand och där alla medarbetare arbetar för att skapa en trygg och meningsfull tillvaro. Tillsammans med ditt team driver du kontinuerligt förbättringsarbete, säkerställer att vi lever upp till våra kvalitetsgarantier och utvecklar verksamheten i enlighet med vår värdegrund.
Du kommer att ha personalansvar och leder ett engagerat team av undersköterskor, sjuksköterskor, arbetsterapeuter och övrig personal. Som verksamhetschef är du även ansvarig för att upprätthålla och stärka våra relationer med närstående och externa aktörer. Du arbetar proaktivt med försäljning och marknadsföring för att säkerställa att vi lever upp till efterfrågan.
Vem är du?
Vi söker dig som är en modig och nyfiken ledare med en passion för äldreomsorg. Du har förmågan att vara närvarande och stödjande för dina medarbetare, samtidigt som du har ett starkt driv för att utveckla både verksamheten och människorna omkring dig. Du ser möjligheter istället för hinder och är en problemlösare som hela tiden strävar efter att förbättra och förnya.
För att passa i rollen ser vi att du har;
Relevant högskoleutbildning inom vård och omsorg (t.ex. sjuksköterska, socionom, fysioterapeut eller arbetsterapeut)
Minst 3 års erfarenhet av ledarskap inom äldreomsorgen, gärna på ett äldreboende med hög servicegrad
En passion för att skapa en arbetsplats där gemenskap, respekt och kvalitet genomsyrar alla delar av verksamheten
En affärsmässig och lösningsorienterad approach som säkerställer både hög kvalitet och kundnöjdhet.
Vad erbjuder vi dig?
En unik möjlighet att leda ett äldreboende med hotell-liknande koncept i centrala Stockholm
Ett coachande och stöttande ledarskap där du får möjlighet att utvecklas tillsammans med ett kompetent team
Karriärmöjligheter inom en värdegrundsdriven och expansiv organisation
Friskvårdsbidrag, kollektivavtal och andra förmåner
En arbetsplats där du gör verklig skillnad och leder med hjärta och engagemang
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 %, med provanställning. Arbetstid är dagtid med förtroendearbetstid och tillträde sker enligt överenskommelse.
Nästa steg
Tillsättningen sker i samarbete med Signpost, som är specialiserade på att rekrytera framgångsskapande chefer och ledare som gör skillnad. Här välkomnas ledare med olika bakgrund, ålder, kön och erfarenhet som bidrar med nya idéer, insikter och perspektiv. Tycker du att uppdraget låter intressant och är redo för nästa steg i karriären? Varmt välkommen med din ansökan!
Vänligen notera att alla slutkandidater kommer genomgå samma moment i rekryteringsprocessen. Inklusive kompetensbaserade intervjuer, arbetspsykologiska tester och bakgrundskontroll. Det gör att vi rättvist och sakligt kan jämföra respektive chefs kompetens i förhållande till kravprofilen.
För att skydda våra äldre och andra riskgrupper behöver du vara Covidvaccinerad. Vi kommer att be att få se ditt covidbevis vid intervjutillfället.
Vill du veta mer innan du söker är du välkommen att höra av dig till rekryteringskonsult Anna Rydbacken på 0709-815 873 eller anna.rydbacken@signpost.se. Vi ser fram emot att få kontakt med dig!
Sök nu och bli en del av Brahem – där vi alltid sätter de boendes behov i första hand och där varje dag ger möjlighet till utveckling och engagemang!
Anna är VD och partner på Signpost sedan april 2022. Hon har över 20 års chefserfarenhet inom rekryteringsbranschen med fokus på specialist- och chefsrekryteringar genom annonserad rekrytering och search samt personbedömningar av ledare inom såväl offentlig som privat sektor. Anna är certifierad i flertalet arbetspsykologiska testverktyg såsom OPQ, Verify, Adept-15, Shapes och Scales.
I sin tidigare chefsroll på interims- och rekryteringsföretaget TNG ansvarade hon för att utveckla bolagets datadrivna och fördomsfria rekryteringsmetodik utifrån vetenskapliga grunder. Anna har också erfarenhet från ledarutveckling, organisationsutveckling samt styrelse- och ledningsgruppsarbete. Hon är också medlem i SIS arbete med ISO10667 och DNVs expertgrupp för certifiering av rekryterare i Sverige.
Anna är civilekonom med inriktning på organisation/management från Umeå Universitet och Handelshöjskolen i Köpenhamn.