Föreställ dig ett arbete där du gör skillnad – varje dag. Hos oss får du vara del av ett sammanhang där samhällsnytta och människors utveckling står i fokus. Nu söker vi en utvecklingschef som vill vara med och driva utveckling, samordning och samskapande för våra medarbetare, uppdrag och metoder.
Om rollen
Som utvecklingschef leder du en grupp engagerade verksamhetsutvecklare. Gruppen är utspridd i landet och har hög grad av självledarskap.
Rollen rapporterar till VD och har ett nära samarbete med övriga chefer. Rollen är central i att skapa struktur, utmana befintliga arbetssätt och främja samverkan inom verksamheten. Du stöttar både din egen grupp och hela organisationen i att utvecklas med kvalitet och professionalism. Hos oss värdesätter vi engagemang, respekt och mod.
I denna roll kommer du att;
Leda och utveckla det operativa arbetet inom utvecklingsområdet.
Skapa förutsättningar för teamet att driva utveckling, återkoppla och stötta verksamheten.
Utveckla våra tjänster, verktyg och metoder samt förankra och implementera dessa.
Vara en tydlig och närvarande chef som stärker gruppens sammanhållning.
Samordna och prioritera utvecklingsinitiativ i samråd med verksamhetsledningen.
Säkerställa koppling till mål, vision och värdegrund i allt utvecklingsarbete.
Verka för en god arbetsmiljö, ökad delaktighet och ett hållbart arbetsklimat.
Driva interna projekt och bidra till ständiga förbättringar.
Bidra med perspektiv och riktning till verksamhetsledningen.
Ha personalansvar samt arbetsmiljö-, ekonomi- och attestansvar för utvecklingsavdelningen och gruppen verksamhetsutvecklare.
Vi söker dig som;
Har erfarenhet av att leda seniora och självgående medarbetare på distans.
Erfarenhet av att leda och driva projekt.
Erfarenhet av förändringsledning.
Är trygg och van att samordna strategiska utvecklingsfrågor.
Har relevant akademisk utbildning eller likvärdig kompetens.
Har god erfarenhet av verksamhetsutveckling, gärna i en värderingsstyrd kontext.
Är en uppskattad ledare med god samarbetsförmåga och tydlighet i ditt ledarskap.
Vi tror även att du är trygg, nyfiken och lösningsorienterad. Har viss erfarenhet av omställningsarbete eller arbetsmarknadsfrågor. Du har lätt att skapa tillit, är lyhörd och närvarande i mötet med andra. Du leder med värme och tydlighet, har ett coachande förhållningssätt och en stark vilja att bidra till gemensamma mål. Du ser helheten, men fastnar inte i detaljer – och du skapar struktur där andra ser komplexitet.
Du står stadigt även i förändring, inspirerar till samarbete och är van att leda i en miljö där tillit och självledarskap är nycklar till framgång.
Vi erbjuder
Hos oss får du en meningsfull roll där du är med och utvecklar framtidens välfärd. Du får möjlighet att påverka i en organisation som präglas av engagemang, respekt och mod. Vi erbjuder konkurrenskraftiga villkor och en kultur där du får växa tillsammans med andra.
Vi tror på balans i livet och värdesätter såväl utveckling som arbetsglädje – tillsammans skapar vi ett hållbart arbetsliv.
Är du den vi söker?
Tillsättningen sker i samarbete med Signpost, som är specialiserade på att rekrytera framgångsskapande chefer och ledare som gör skillnad. Här välkomnas ledare med olika bakgrund, ålder, kön och erfarenhet som bidrar med nya idéer, insikter och perspektiv. Tycker du att uppdraget låter intressant och är redo för nästa steg i karriären? Varmt välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag är 21 september 2025.
Vänligen notera att alla slutkandidater kommer genomgå samma moment i rekryteringsprocessen. Inklusive kompetensbaserade intervjuer, arbetspsykologiska tester och bakgrundskontroll. Det gör att vi rättvist och sakligt kan jämföra respektive chefs kompetens i förhållande till kravprofilen.
Vill du veta mer innan du söker är du välkommen att höra av dig till rekryteringskonsult Anna Rydbacken på 0709–815 073, anna.rydbacken@signpost.se eller Anna-Sofia Renman på 0708–178 399, anna-sofia.renman@signpost.se . Vi ser fram emot att få kontakt med dig!
Skicka din ansökan med CV så kontaktar vi dig. Intervjuer kommer hållas löpande, så vi uppmanar dig att söka redan idag. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi ser fram emot din ansökan!
Omställningsfondens uppdrag är att underlätta omställning inom välfärden. Vi stöttar arbetsgivare och medarbetare inom kommuner, regioner och kommunala företag med omställningsinsatser, kompetensutveckling och karriärvägledning. Vårt arbete bidrar till att stärka välfärdens kompetensförsörjning och skapa hållbara möjligheter för framtidens arbetsliv.
Anna är VD och partner på Signpost sedan april 2022. Hon har över 20 års chefserfarenhet inom rekryteringsbranschen med fokus på specialist- och chefsrekryteringar genom annonserad rekrytering och search samt personbedömningar av ledare inom såväl offentlig som privat sektor. Anna är certifierad i flertalet arbetspsykologiska testverktyg såsom OPQ, Verify, Adept-15, Shapes och Scales.
I sin tidigare chefsroll på interims- och rekryteringsföretaget TNG ansvarade hon för att utveckla bolagets datadrivna och fördomsfria rekryteringsmetodik utifrån vetenskapliga grunder. Anna har också erfarenhet från ledarutveckling, organisationsutveckling samt styrelse- och ledningsgruppsarbete. Hon är också medlem i SIS arbete med ISO10667 och DNVs expertgrupp för certifiering av rekryterare i Sverige.
Anna är civilekonom med inriktning på organisation/management från Umeå Universitet och Handelshöjskolen i Köpenhamn.
Anna-Sofia är seniorkonsult på Signpost med över 20 års erfarenhet av högre chefsrekrytering på företag som Alumni, Poolia, MPS Sverige AB och Luftfartsverket. Hon har arbetat med en bred variation av chefsroller, inklusive styrelserekrytering och assessment inom både privat och offentlig sektor.
Med en djup förståelse för vad som krävs för att lyckas i dagens snabbrörliga affärsklimat, använder hon sitt omfattande nätverk och sin expertis inom rekrytering och ledarskap för att hjälpa Signposts kunder hitta framgångsskapande ledare för både dagens och morgondagens utmaningar.