Interim kanslichef till medlemsförening i Stockholm
Under den nuvarande Kanslichefens föräldraledighet söker vi dig interimchef som är tillgänglig från mitten av februari 2024 och som vill ta dig an uppdraget som Kanslichef i ca 6 månader på en medlemsförening i centrala Stockholm. Du kommer leda ett kansli för en medlemsförening och ansvara för ca 24 medarbetare och chefer. Utöver anställd personal finns också ca13 ideellt engagerade personer som bidrar till verksamheten. Du kommer rapportera till styrelsen för föreningen.
Du erbjuds
Ett meningsfullt och varierande interimsuppdrag där du kommer att arbeta med trevliga och kompetenta kollegor på ett mindre kansli med centralt placerat kontor och en stor variation av arbetsuppgifter i en dynamisk miljö.
Dina ansvarsområden
- Leda och fördela det dagliga arbetet på kansliet, dels genom chefer, dels direkt med medarbetare
- Ansvara för arbetsmiljöfrågor i föreningen och dess olika verksamhetsdelar
- Förvaltning och utveckling av två fastigheter ägda av föreningen
- Det övergripande ansvaret för ekonomi och att avtal, lagar och regler följs
- Kanslichefen ansvarar, med hjälp av kanslipersonalen, för att skapa goda förutsättningar för att verksamheten kan bedrivas och gynna medlemmarna
Du har vårt fulla stöd och support som interimschef kanslichef. Vi backar upp och stöttar dig under introduktion i den utsträckning du behöver, har avstämningar med dig som interimschef för att på så sätt kunna ge bästa möjliga förutsättningar. Du kommer också få en bra introduktion och överlämning av den nuvarande kanslichefen inledningsvis för att skapa goda förutsättningar för uppdraget.
Dina kvalifikationer
- Goda ledarskapserfarenheter över såväl chefer som medarbetare
- Erfarenhet av att ansvara över budget och ekonomi
- Erfarenhet av förhandlingar
- Akademisk utbildning
- God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska
Det är meriterande att ha verkat i en medlemsorganisation och ha förståelse för hur den fungerar. Har du erfarenhet av att jobba med fastighetsfrågor är det också positivt då renovering och underhåll av fastigheterna är en del av uppdraget som Kanslichef.
Som person har du en god administrativ förmåga och du kan planera och prioritera ditt och kansliets arbete för föreningen. Du har goda ledarskapsegenskaper och är trygg i din roll som ledare.
Nästa steg
Vi kommer löpande gå igenom ansökningarna. Här välkomnas ledare med olika bakgrund, ålder, kön och erfarenhet som bidrar med nya idéer, insikter och perspektiv. Tycker du att uppdraget som interimschef Kanslichef låter intressant och är du redo för nästa uppdrag? Tveka inte att skicka in din ansökan. Varmt välkommen med din ansökan!
Vill du veta mer innan du söker kan du höra av dig till rekryteringskonsult Helena Björk på 070-951 35 69 eller helena.bjork@signpost.se eller Magnus Åberg på 0709-817751 eller magnus.aberg@signpost.se . Vi ser fram emot att få kontakt med dig!